lørdag 11. mai 2013

DT Anita - Gøy med trolldeig!

Først og fremst må jeg få si tusen takk til Malene og Dan, for at de gir meg tilliten til å være en del av deres Design Team igjen ♥ Med en nyoperert skulder er det enkelte ting som begrenser seg selv, men jeg klør i både hode og fingre etter å komme igang, så jeg bidrar så langt jeg har mulighet til.

Jeg har fått spørsmål om å hjelpe til med bordkort/dekorasjon til min venninnes bryllup,
så jeg har testet ut noen varianter. Stempler trenger ikke nødvendigvis bare brukes på kort og papir.
Hva med å bruke dine stempler til såpekoking, trolldeig, eller i hjemmet ditt generelt.

Jeg har testet ut å stemple på trolldeig.
Du verden så gøy det var!! Så enkelt, så dekorativt og SÅ genialt.

Her er en liten samlig av diverse bruksmuligheter.
(PS! Det er ikke alle stemplene som finnes i shoppen,
du finner link under bildet dersom de er på lager)

Dette er produksjonen av ca 2/3 av oppskriften
..som du finner lenger ned i innlegget.


En koselig liten blomsterhilsen, pakket i dekorativ cellofan.


 
Potte og blomst måler ca.25 cm i høyde.


Hva med en koselig te-hilsen. Kjøp en koselig kopp og fyll den med diverse te.
Pukka Te har mange spennende varianter. I tillegg er de veldig dekorative ;-)

...samme presang. Denne gang som god-bedring-hilsen!


Hvis kantene er ujevne og ruglete (se på venstre side av denne tagen),
kan man fint pusse med pussepapir/pussekloss.


Koselig og nostalgisk Norges Glass med telys. Telysene er dekorert med mønsterark..


Papirdesign - Jul Karens Jul passer perfekt som belte til både 2 og 4 cm høye telys,
og de passer fin-fint selv når det ikke er viner og jul;-)
 

Hva med litt kortreist krydder, fra egen urtehage...
Jeg hadde i alle fall satt veldig pris på en sånn personlig og hyggelig hilsen.


Unik Stempel Design - Vennskapb og sjokolade...
Blikkboks etter middagsmaten til pus, dekorert med servietter fra med hjelp av Decopage-teknikk.
Jeg foretrekker å bruke Omni-Gel Medium. Denne er superdrøy og gir mye for pengene.
Decoupage har samme fremgangsmåte som Transfer-teknikk.
Du finner mer om dette, her og/eller her.


Unik Stempel Design - Vennskapb og sjokolade...
Do I need to say more? Fulltreffer, uansett!


Litt koseligere å ta med en liten takk-for-invitasjonen-vin,
dersom man dekorerer med en personlig tag.


Velvære og Spa er heller aldri feil.


 Dette stemplet er ikke lenger på lager, men jeg tok det med likevel for å vise mulighetene.
Motivet er fargelagt med Promarker. Ideen med lys og nyfødt-stempel i kombinasjon er;
tenn ett lys for Nytt liv, Nytt håp og Glede!
  

Oppskrift på trolldeig:
2 deler hvetemel
1 del salt
1 del vann
1 ss olje

Stekes på svak varme, ca, 80 grader til motivene er ferdige.
Mine motiver var relativt tynne og brukte ca. 2,5 timer.
 - for å stikke hull i motivene har jeg brukt sugerør.
Ellers har jeg brukt pepperkakeformer og shotglass ;)

Puh, litt skummelt å publisere noe her igjen..
...men pytt sann, den som intet våger!


Håper dette var til inspirasjon.

Ha en nydelig helg videre, alle sammen.


Klem fra Anita

9 kommentarer:

  1. Så utrolig kult og kreativt!! Og ikke minst dekorativt :) God bedring med skulderen også :)

    SvarSlett
  2. Dette var en superfin ide, og såååå fine. Godt det finnes så kreative mennesker som deler dette med oss:-)
    Tusen takk og god bedring til deg:-)

    Klem Kirsten:-)

    SvarSlett
  3. Du inspirerer igjen!!!
    Nydelige trolldeig figurer - helt klart noen man liker!
    God bedring - og gleder meg til mer inspirasjon!

    ♥klem

    SvarSlett
  4. For en super ide!! Kjempestilig. Takk for inspirasjon :)

    SvarSlett
  5. WOW dette var bare en helt super ide - flott med nye bruksområder til alle stemplene man har samlet gjennom årene.
    Superhyggelig å se nytt fra deg igjen Anita og god bedring med skulderen.

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  6. Kanongod idè! Som det blir sagt, fint med nye måter å bruke stemplene på. Og ikke minst, så hyggelig at du er tilbake, gleder meg masse til dine oppdateringer!

    SvarSlett
  7. Hva slags farge/stempel har du brukt? :)

    SvarSlett
  8. Jeg har forsøkt med både Archival Ink Coffee og sort, men ble ikke 100% fornøyd før jeg testet ut Memento, med fargen Rich Cocoa.

    Her er link direkte til sistnevnte: http://www.unikhobby.no/stempelputer/2854-memento-rich-cocoa.html

    Tusen hjertelig takk for alle koselige kommentarer. Å titte inn her, er som å ta ei solid dose med vitaminpiller. Herlig :) Ha en flott sommer videre, alle sammen!

    SvarSlett
  9. hei hvordan har du gjort det? trykket med stempel med farge på før du steker dem?

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! Det setter jeg utrolig stor pris på ♥

Klem Malene